DaklaPack Group intensiveert haar samenwerking met motorcoureur en meervoudig Dakardeelneemster Mirjam Pol. De internationaal marktleider op gebied van innovatieve verpakkingen is tijdens de Dakar Rally 2019 gedeelde hoofdsponsor.
Voor aanvang van het seizoen 2018 sloegen DaklaPack en Mirjam Pol de handen al ineen, de logo’s van het bedrijf waren toen al duidelijk zichtbaar op de wedstrijdmotor. ‘Na een succesvol eerste jaar hebben we de banden met Mirjam Pol opnieuw versterkt om voor de komende Dakar editie nog intensiever samen te werken’, zegt CEO Dave Klaassen van DaklaPack.
In 2018 stond Mirjam in Peru aan de start om haar ambities in de veertien dagen tellende rally waar te maken. Het lukte haar, na een hevige strijd met alle mogelijke elementen, met een gebroken onderarm en een lijf dat hevig protesteerde. En zoals we haar kennen, na 14 lange etappes, verkondigde ze een paar meter na de eindstreep al: ‘Je zult het niet geloven want ik ben er nu even helemaal klaar mee, maar volgend jaar ben ik er gewoon weer bij!’ En zo geschiedde; de voorbereidingen voor Dakar Rally 2019 zijn inmiddels in volle gang.
Deze samenwerking biedt DaklaPack een nog duidelijkere zichtbaarheid in de Dakar Rally, de zwaarste klasse in de rallysport. Het karakter en de enorme drijfveer van Mirjam passen heel erg goed bij ons innovatieve merk. We verwachten dat deze deal de exposure en marketingdoeleinden van beide merken nog verder zal versterken.
Tot op heden is Mirjam Pol de enige vrouwelijke, Nederlandse motorcoureur die de Dakar Rally heeft uitgereden én het vrouwenklassement heeft gewonnen. DaklaPack wenst haar ook in 2019 heel veel succes!